بیمه ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه طی امسال

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه، از بیمه ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه طی امسال خبر داد و گفت: خسارات احتمالی نیز پاییز امسال برآورد می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 28 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،فرشاد صابری ، در خصص میزان اراضی بیمه شده استان کرمانشاه طی سال زراعی جاری گفت: در سال زراعی جاری حدود ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه کشاورزی رفته است.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه، میزان اراضی بیمه شده استان طی سال زراعی گذشته را حدود ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: امسال حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان بیش از سال گذشته تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه امسال حدود ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش بیمه قرار رفته است، گفت: حدود ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی استان قابلیت این را دارد که تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرند و هم اکنون کمتر از نیمی از این اراضی تحت پوشش قرار دارند.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه، سال زراعی کنونی استان را با توجه به بارش های بهاری استان سال خوبی دانست و گفت: در پاییز گذشته مقداری بارندگی‌ها به تعویق افتاد و احتمال می رفت خسارات زیای به اراضی زراعی وارد آید اما با توجه به بارش های بهاری این احتمال کم رنگ شده و به نظر می رسد کمبود بارش های پاییز در بهار جبران شده است.

وی در پاسخ به اینکه، خسارات احتمالی اراضی استان چه زمانی برآورد می‌شود گفت: به احتمال زیاد برآرود این خسارات تا اواخر مهر یا اوایل آذر  به طول بیانجامد.

صابری تصریح کرد: با توجه به اینکه برداشت محصولات کشاورزی در استان به طول می‌انجامد در پاییز خسارات احتمالی برآرورد خواهد شد.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: تاکنون برآوردی از خسارات احتمالی به اراضی زراعی استان کرمانشاه صورت نگرفته است.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: غرامت کامل خسارات وارده به کشاورزان استان کرمانشاه حدود ۵ میلیارد تومان بوده که همه آن پرداخت شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار